Általános elv:

A VIIR épületüzemeltetési szoftver egyszerre adattároló felület és munkaeszköz. Összetett adatbázis struktúrával rendelkezik és az adatok nagyon részletes rögzítésére nyílik lehetőség.

A programot úgy alkottuk meg, hogy a felhasználó szabadon alakíthatja saját igényei szerint. Első pillantásra ugyan elveszhetünk a lehetőségek tárházában, de egy jól kidolgozott stratégiával releváns, és használható adatbázis alkotható, munkát és időt takaríthatunk meg.

Az I.G.SOFT  KFT. a  szoftver fejlesztése mellett néhány  felhasználó számára magának a programnak az üzemeltetését is ellátja. Ez a mindennapi jelenélt számos hasznos tapasztalattal jár.

Emellett fontos számunkra, hogy a meglévő partnereink megosszák saját észrevételeiket, hozzájárulva ezzel  a program folyamatos fejlesztéséhez, a minél hatékonyabb üzemeltetéshez. Az így szerzett tudás megosztása céljából létrehoztuk a la-VIIR néven, minden partnerünk számára elérhető Üzemeltetési Kisokost.

Vágjunk bele, legyen az első bejegyzés  az adatbázis feltöltésének első lépése  az ingatlankataszter kialakítása!

A jelenleg futó pályázati kiírások nagyon helyesen az ingatlanállomány feltérképezésével kezdődnek. Vegyük fel az összes ingatlant az „ingatlantár” menüpontban!

Az ingatlanjainkat kategóriákba tudjuk rendezni. A kategóriák címszó alatt jó néhány előre definiált elemet találunk (pl oktatási, nevelési, igazgatási épületek), emellett lehetőségünk nyílik újabb, vagy részletesebb kategóriák alkotásra is.

Ha egy ingatlankezelő több település, vagy több tulajdonos ingatlanjait üzemelteti, ennek megfelelően is csoportba rendezheti az ingatlanokat.

Ezek a csoportok később az adatállomány összehasonlításában, elemzésében fognak segítséget nyújtani. Az „ingatlan létrehozása” gomb megnyomásával létrejön a nevezett épület adatbázis struktúrája.

Lássunk neki bátran az adatbevitelnek és töltsük ki az ingatlan adatlapját!

 

Alap adatlap kitöltése:

Az ingatlan legjellemzőbb tulajdonságait lehet ebben a menüpontban rögzíteni, illetve szükség szerint az egyes adatokban bekövetkezett változásokat módosítani. A táblázat a jellemző jogi, műszaki és üzemeltetési adatokat tartalmazza. Az ingatlan adatlapján annak megnevezése és címe a kötelezően kitöltendő adat. Bármely kimutatáshoz, pályázathoz az adatok egyszerűen kiolvashatóak, vagy egyetlen gomb megnyomásával kinyomtathatóak.

Az alap adatlapon lehetőségünk van a tulajdonos és üzemeltető személyének rögzítésére is. Ezt célszerűen a „partnerkezelő” menüpontban létrehozott elemek kiválasztásával tehetjük meg. Ha a partnert még nem rögzítettük, ebből a menüpontból közvetlenül is megtehetjük.  Ez a megoldás megkönnyíti a partnerek adatainak rögzítését, későbbi módosítását, listázását, és elkerülhető az adatok duplikálódása.

Partnerkezelő  – következő lépés